Nejsme všichni stejní, ale žijeme na jedné planetě - projektový den
Celoškolní projektový den probíhal ve čtvrtek 20.4. ve třídách, kde se promíchali žáci ze všech ročníků. Cílem projektu bylo zjistit co nejvíce informací o daném státu nebo zemi a s těmi nejzajímavějšími informacemi seznámit žáky z ostatních tříd. Tím, že rozdíly mezi žáky 1. až 5. ročníků jsou značné, záleželo hodně na kreativitě paní učitelky a také na vzájemné domluvě žáků, kdo splní jaký úkol, aby mohly být získané informace o kultuře, zvycích nebo zvláštnostech země prezentovány zajímavou formou ostatním skupinám. Výsledkem byly závěrečné prezentace, které skupiny představily další den.
O Austrálii se žáci dozvěděli nejen to, která zajímavá zvířata v zemi žijí, ale také kdo tvoří obyvatele této země a jakým jazykem se dorozumívají. Představení Grónska žáci spojili s písničkou, s kostýmy a na závěr zazněly i kontrolní otázky na to, co se v průběhu prezentace ostatní dozvěděli o zvířatech nebo způsobu života obyvatel. O Japonsku se v prezentaci ostatní žáci dozvěděli, jak se země nazývá, co jsou tradiční pokrmy, co je kimono nebo judo. Při prezentaci o Indii žáci dokonce zatančili, seznámili spolužáky se zajímavostmi ve způsobu života a v náboženství, které jsou hodně odlišné od naší kultury. V prezentaci o Kanadě byla řeč nejen o hokeji, ale také o jazyku a obyvatelstvu i o javorovém sirupu. I v dalších prezentacích o Egyptě, Mexiku a Číně se vystřídali žáci v zajímavých převlecích. Byly k vidění masky různých egyptských bohů, zpodobnění mumie, prezentovaly se pokrmy typické pro danou zemi a rostliny, které jsou v dané zemi pěstovány, nebo které tvoří součást zvyků, jako například sakura. Díky pestrosti nápadů a různým kostýmům sledovali pásmo prezentací se zájmem všichni žáci. Jaké si odnášejí zkušenosti nebo jak se jim společně pracovalo ve věkově různorodých skupinách si ještě zhodnotí ve svých domovských třídách a pro paní učitelky to bude dobrá zpětná vazba.